ابزار شناسایی چهره فیس‌بوک

17:20 ۴۴۸ روز و ۲۲ ساعت پیش ایتنا 349 0
ابزار شناسایی چهره فیس‌بوک

ایتنا - فیس‌بوک با استفاده از ابزار شناسایی جنجال‌برانگیزی که به‌تازگی جلوی آن را گرفته، توانسته است یک فرد مزاحم را در ادارات مرکزی خود دستگیر کند.

ایتنا

وقتی که مشخص شد پلیس برای ردیابی شرکت‌کنندگان در تظاهرات از Geofeedia استفاده کرده، فیس‌بوک دسترسی آن به داده‌های خود را قطع کرد. اما جالب است که فیس‌بوک هم یکی از مشتریان Geofeedia بوده است.به گزارش ایتنا ازشماران سیستمبه نقل از theverge، هفته پیش که مشخص شد پلیس برای ردیابی تظاهرات‌کنندگان از یک برنامه پایش رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کرده، شرکت‌های عمده فناوری خیلی زود دسترسی API به این ابزار را قطع کردند.اما گفته می‌شود که دست‌کم یکی از این شرکت‌ها، خودش هم قبلاً می‌دانسته است که Geofeedia چه قابلیت‌هایی دارد. بنابر اظهارات کارمندان پیشین Geofeedia، فیس‌بوک هم از این ابزار برای حراست سازمانی استفاده می‌کرده است. آنها گفته‌اند: «یک فرد مزاحم اقدام به تهیه عکس‌هایی از دفتر فیس‌بوک و ارسال آنها با استفاده از گوشی نموده بود. اما گروه امنیتی ما توانست در عرض چند دقیقه با فرد مزاحم برخورد کند.»دو منبع آگاه اعلام کرده‌اند که فیس‌بوک حتی از Geofeedia برای دستگیری یک فرد مزاحم به دفتر مارک زاکربرگ هم استفاده کرده است.Geofeedia به قابلیت‌های خودش به‌عنوان یک ابزار امنیتی و بازاریابی می‌بالد و به نهادهای اجرای قانون یا شرکت‌های خصوصی (همچون فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب) این امکان را می‌دهد تا پست‌هایی که در آنها پارامتر مکان یا رویداد مهم است، قابل ردیابی باشند.اما استفاده این ابزار توسط نهادهای اجرای قانون بیشترین جنجال را در پی داشته است؛ چرا که اکنون مشخص شده است که پلیس تاکنون از این ابزار برای شناسایی چهره شرکت‌کنندگان در تظاهرات استفاده می‌کرده است.نکته مهم این است که اگر فیس‌بوک از استفاده نهادهای اعمال قانون ناآگاه بوده، در این صورت پرسش‌هایی جدی در مورد محافظت این شرکت در برابر داده‌های کاربری مطرح می‌شوند. 


گروه های زیر مجموعه فناوری اطلاعات

موبايل
موبايل
مخابرات
مخابرات
اپراتورها
اپراتورها
بازی
بازی
وب ايراني
وب ايراني
لوازم جانبی
لوازم جانبی
فناوری شخصی
فناوری شخصی
كامپيوتر همراه
كامپيوتر همراه
شبكه و امنيت
شبكه و امنيت
تنظيم مقررات
تنظيم مقررات
ماهواره و فضا
ماهواره و فضا
قطعات
قطعات
 نرم افزار
نرم افزار
اينترنت
اينترنت
ويروس
ويروس
سخت افزار
سخت افزار
ميزباني وب
ميزباني وب
تجارت الكترونيك
تجارت الكترونيك
سيستم عامل
سيستم عامل
مديريت ICT
مديريت ICT
روبوتيك
روبوتيك
وب و اينترنت
وب و اينترنت
امنيت
امنيت
بانكداری الكترونيك
بانكداری الكترونيك
شبكه اجتماعي
شبكه اجتماعي
برنامه نويسي
برنامه نويسي
اخبار داخلی
اخبار داخلی

آخرین اخبار

کلبه کاشفان قطب شمال
وقتی کاشف مشهور قطب شمال «رابرت پری» به جزیره الزمیر در کانادا رسید ویرانه‌های کلبه‌ای را یافت که قبلا توسط سایر کاشفان قطب شمال در ساحل شمال شرقی این جزیره برپا شده بود.
دانستنی‌ های جالب (238)
در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم.
پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته
«اکسیدان» ساخته حامد محمدی در اکران خیلی فراتر از انتظارات فروخت و به قولی ترکاند، داستان آدم هایی که برای گرفتن ویزا تن به هر خفتی می دهند با زیر لایه هایی افشاگر از شرایط این روزهای جامعه ایرانی در قالب هجو و کمدی که خیلی پر استقبال شده.
رمان «غول مدفون»؛ دنیایی بی‌رحم پر از غول و اژدها و فراموشی
«غول مدفون» آخرین رمان کازوئو ایشی‎گورو است که جدیدترین ترجمه آن را سهیل سمّی توسط انتشارات ققنوس به خوانندگان و علاقه‌مندان این نویسنده ارایه داده است. در ‌سال۲۰۱۵ زمانی که ١٠سال از انتشار آخرین کتاب ایشی‌گورو «هرگز رهایم مکن» می‌گذشت غول مدفون در بحبوحه اشتیاق شدید و انتظار طولانی خوانندگان منتشر شد.
بزرگانی از چهار گوشه دنیا در جشنواره موسیقی فجر
شاید اگر در سال های 64 تا 69 صحبتی از حضور گروه های بین المللی به میان می آمد، همه انگشت به دهان و حیرت زده به شما نگاه و این امر را غیرممکن تلقی می کردند. اما درست از سال 1370 بود که جشنواره تازه نفس موسیقی فجر در هفتمین دوره از آغاز خود میزبان نخستین گروه بین المللی شد.
شبکه «افق»، عزیزدردانه تلویزیون
واکاوی یک اتفاق که بارها رخ داده: دلیل بازپخش و معرفی برنامه های شبکه «افق» و در شبکه های دیگر چیست؟ آیا «افق» به خوبی دیده نمی شود یا رانت آن قوی است؟
فیلم «مادر!»، رویای تب آلود رسیدن به نور
بهترین توصیف برای فیلم «مادر!» این است که آن را یک رؤیای تب آلود بنامیم - لااقل این عبارت به خوبی نشان می دهد که دارن آرنوفسکی (سازنده «قوی سیاه» و «مرثیه ای برای یک رویا») موقعی که فیلمنامه را یکجا و به شکلی دیوانه وار در رایانه اش ثبت کرد، چه حال و وضعی داشت.