تصاحب پلتفرم فابریک توییتر توسط گوگل

17:58 ۳۶۱ روز و ۳ ساعت پیش ایتنا 367 0
تصاحب پلتفرم فابریک توییتر توسط گوگل

ایتنا – با انتقال دادن این پلتفرم به گوگل، توییتر بدون اعلام تعطیلی این سرویس به توسعه‌دهندگان خود، می‌تواند هزینه‌های اجرای فابریک را حذف نماید.

ایتنا

شرکت گوگل، پلتفرم «فابریک» به همراه گروه توسعه‌دهنده آن را از توییتر خریداری کرد.به گزارش ایتنا به نقل از computerworld، گوگل از تصاحب پلتفرم توسعه برنامه‌های موبایل توییتر با نام فابریک خبر داده است.گوگل همچنین سرگرم خریداری محصولات دیگری از توییتر است؛ همچون سامانه گزارش بروز مشکل آن با نام Crashlytics، تحلیلات برنامه سیار با نام Answers، سامانه ورود با نام Digits SMS، و نیز سامانه خودکارسازی توسعه با نام FastLane.توییتر در سال ۲۰۱۴ فابریک را به عنوان یک بسته توسعه نرم‌افزاری ماژولار راه‌اندازی کرد تا به برنامه‌نویسان این امکان را بدهد برای بهبود برنامه‌های خود، از ابزارهای گوناگون بهره‌مند شوند.اکنون این پلتفرم برای برنامه‌هایی که در دسترس ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از مردم جهان هستند و توسط ۵۸۰ هزار برنامه‌نویس توسعه داده شده‌اند، خدمت‌رسانی انجام می‌دهد.گفتنی است همزمان با تلاش توییتر برای یافتن سمت و سوی بهتر مالی و تجاری، این شرکت در حال سبک کردن خود از بخش‌های غیرضروری است.بدین ترتیب با انتقال دادن این پلتفرم به گوگل، توییتر بدون اعلام تعطیلی این سرویس به توسعه‌دهندگان خود، می‌تواند هزینه‌های اجرای فابریک را حذف نماید.اما پرسشی که باقی می‌ماند این است که آیا توییتر تلاش می‌کند با گرفتن چنین رژیم‌های لاغری و سبکبار کردن خود، نظر خریداران را جلب نماید؟البته پس از ناکامی مذاکرات سال گذشته پیرامون تصاحب توییتر، این شرکت باید بتواند روی پای خودش بایستد.در واقع اگر توییتر نتواند سودآوری کافی داشته باشد، تیشه به ریشه خودش خواهد زد و به همین دلیل است که برای مثال از تعطیلی سرویس واین (Vine) و راه‌اندازی Vine Camera خبر داد که به علت عدم میزبانی ویدیوها، هیچ هزینه‌ای برای آن در بر نخواهد داشت.اما حالا نوبت به فابریک رسیده است چرا که ظاهراً توییتر به فروش ابزارهای توسعه سازمانی به عنوان یک دگردیسی غیرسودآور نگاه می‌کند. 


گروه های زیر مجموعه فناوری اطلاعات

بازی
بازی
وب ايراني
وب ايراني
لوازم جانبی
لوازم جانبی
ميزباني وب
ميزباني وب
تجارت الكترونيك
تجارت الكترونيك
سيستم عامل
سيستم عامل
مديريت ICT
مديريت ICT
روبوتيك
روبوتيك
وب و اينترنت
وب و اينترنت
امنيت
امنيت
موبايل
موبايل
مخابرات
مخابرات
اپراتورها
اپراتورها
اينترنت
اينترنت
ويروس
ويروس
سخت افزار
سخت افزار
فناوری شخصی
فناوری شخصی
كامپيوتر همراه
كامپيوتر همراه
شبكه و امنيت
شبكه و امنيت
تنظيم مقررات
تنظيم مقررات
ماهواره و فضا
ماهواره و فضا
قطعات
قطعات
 نرم افزار
نرم افزار
بانكداری الكترونيك
بانكداری الكترونيك
شبكه اجتماعي
شبكه اجتماعي
برنامه نويسي
برنامه نويسي
اخبار داخلی
اخبار داخلی

پر بازدید ترین اخبار امروز

روزهای نا آرام در راه است- پیشخوان
منتخب تصاویر صفحات نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۷ دی منتشر می‌شود.
اکبر عبدی؛ سلطان کمدی ایران
دوران بازیگری اکبر عبدی زمانی آغاز شد که دوران بازیگران بسیاری به پایان رسیده بود و سینمای ایران در برنامه‌ریزی دولتی‌اش برای ابراز وجود و تثبیت موقعیت به کمیت بیش از کیفیت احتیاج داشت.
فیلم مستند، فرزند ناتنی سینمای ایران؟!
فیلم مستند فرزند ناتنی سینما نیست. در ایران نگاه به سینمای مستند با بی مهری های زیادی همراه بوده است، اما چه کانون اصلی مستند را تلویزیون بدانیم و چه ندانیم، آثار مستندی وجود دارند که برای پرده سینما ساخته شده اند.
ساز کوک گروه‌ها در جشنواره موسیقی فجر
موسیقی، آب است؛ گذرا، مواج، آرامش بخش، خروشان. سیراب می کند. موج بر می دارد و تو را همراه می برد. غرقه ات می کند. به خروش می آید و پاشان، نفس بندت می سازد. موسیقی، آب است، نه قلمرو می شناسد، نه مرز. بی صدا به تن خاک می نشیند و به زبان نرم، سنگ را هم مغلوب می کند.