سهم 80 درصدی ویدئوها از ترافیک اینترنت

10:19 ۳۷۱ روز و ۱۱ ساعت پیش ایتنا 359 0
سهم 80 درصدی ویدئوها از ترافیک اینترنت

ایتنا- با افزایش تعداد کاربران تلفن همراه سهم ویدئو از ترافیک داده نیز افزایش می‌یابد.

ایتنا

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام کرد: پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد تعداد مشترکان تلفن همراه در سال ۲۰۲۰ به بیش از پنج میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده و به موازات آن مصرف داده نیز افزایش خواهد یافت تا آنجا که سهم ویدئو از ترافیک داده دنیا از ۶۴ درصد در سال ۲۰۱۴ به ۸۰ درصد در سال ۲۰۱۹ خواهد رسید.به گزارش ایتنا از ایسنا، علی‌اصغر عمیدیان در نشست "محتوا، اقدامات و دستاوردها" با اشاره به اینکه همزمان با افزایش اهمیت و ارزش محتوا رویکردهای بین‌المللی نیز در این زمینه تغییر کرده است، گفت: در حال حاضر در حوزه‌های بین‌المللی دو رویکرد Sponsored data یا محتوا و اطلاعات حمایت شده و رویکرد Net Neutrality یا بی‌طرفی نسبت به محتوا در زمینه ارائه خدمات محتوائی وجود دارد که در رویکرد اول برخی محتواهای خاص و پر درخواست از سوی برخی اپراتورها ارجحیت داده شده و حمایت می‌شوند و در این رویکرد مشتریان می‌توانند بدون استفاده از حجم ترافیک ماهانه و یا با نرخ ارزانتر از برخی محتواها بهره‌مند شوند.وی افزود: در رویکرد دوم با همه محتواها در شبکه بطور یکسان برخورد می‌شود و کشش مشترک نسبت به محتوا تعیین‌کننده است.معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در کشور ضمن تاکید رویکرد یکسان به محتوا، حمایت از محتوای داخل و رویکرد Sponsored data مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: موضوع محتوا در قالب شبکه ملی اطلاعات در کشور دنبال شده است و در این حوزه بر الزاماتی مانند توجه به رونق تولید محتوای داخل متناسب با فرهنگ، دین و آداب و سنن کشور، تفکیک ترافیک داخل از ترافیک بین‌الملل، توجه به شکل‌گیری صحیح زنجیره تولید محتوا، توجه تولیدکننده محتوا و حمایت از محتوای داخل و توجه به مصرف‌کننده نهایی و تعرفه‌های ترجیحی تاکید شده است.عمیدیان درباره اقدامات رگولاتوری در حمایت از ارائه خدمات محتوائی اظهار کرد: مصوبه ۲۳۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و الزام به اضافه‌کردن حداقل یک سوم سقف حجم ترافیک داخلی به سقف حجم ترافیک بین‌الملل تا زمان اجرایی کردن تفکیک ترافیک داخل از خارج، کاهش تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و تعرفه انتقال در لایه‌های ۲ و ۳ به منظور کاهش هزینه‌های اپراتور و در نتیجه کاهش تعرفه داده برای کاربر نهائی از اقدامات حمایت‌گرانه در حوزه ارائه خدمات محتوای داخلی است که بازنگری در این مصوبه هم با هدف تغییر مدل قیمت‌گذاری از مبنای میزان حجم ترافیک مصرفی (Usage Base) به مبنای سرعت دسترسی به شبکه (Connection Base) و تعیین سقف تعرفه برای دسترسی به بسته‌های رایج مصرفی با در نظر گرفتن حجم ترافیک داخلی دو برابر حجم ترافیک بین‌الملل و یا تعرفه نصف انجام شده است.وی الزام سازمان فناوری اطلاعات و شرکت مخابرات ایران با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت برای فراهم کردن امکان ارائه ترافیک تفکیک شده به سایر اپراتورها و همچنین تغییر مدل دریافت مبلغ حق‌السهم از سهم دارندگان پروانه از ارائه خدمات ارزش افزوده محتوائی مبتنی بر روش Money Collection و تعیین سقف اتصال اپراتورها به مراکز IXP زیرساخت به ازای ظرفیت پورت و اتصال رایگان مراکز داده غیردولتی مجاز به مراکز IXP زیرساخت را از جمله دیگر مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برای حمایت از ارائه خدمات محتوائی در داخل کشور عنوان کرد.


گروه های زیر مجموعه فناوری اطلاعات

ماهواره و فضا
ماهواره و فضا
قطعات
قطعات
 نرم افزار
نرم افزار
بازی
بازی
وب ايراني
وب ايراني
لوازم جانبی
لوازم جانبی
روبوتيك
روبوتيك
وب و اينترنت
وب و اينترنت
امنيت
امنيت
ميزباني وب
ميزباني وب
تجارت الكترونيك
تجارت الكترونيك
سيستم عامل
سيستم عامل
مديريت ICT
مديريت ICT
اينترنت
اينترنت
ويروس
ويروس
سخت افزار
سخت افزار
فناوری شخصی
فناوری شخصی
كامپيوتر همراه
كامپيوتر همراه
شبكه و امنيت
شبكه و امنيت
تنظيم مقررات
تنظيم مقررات
بانكداری الكترونيك
بانكداری الكترونيك
شبكه اجتماعي
شبكه اجتماعي
برنامه نويسي
برنامه نويسي
اخبار داخلی
اخبار داخلی
موبايل
موبايل
مخابرات
مخابرات
اپراتورها
اپراتورها

پر بازدید ترین اخبار امروز

روزهای نا آرام در راه است- پیشخوان
منتخب تصاویر صفحات نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۷ دی منتشر می‌شود.
اکبر عبدی؛ سلطان کمدی ایران
دوران بازیگری اکبر عبدی زمانی آغاز شد که دوران بازیگران بسیاری به پایان رسیده بود و سینمای ایران در برنامه‌ریزی دولتی‌اش برای ابراز وجود و تثبیت موقعیت به کمیت بیش از کیفیت احتیاج داشت.
فیلم مستند، فرزند ناتنی سینمای ایران؟!
فیلم مستند فرزند ناتنی سینما نیست. در ایران نگاه به سینمای مستند با بی مهری های زیادی همراه بوده است، اما چه کانون اصلی مستند را تلویزیون بدانیم و چه ندانیم، آثار مستندی وجود دارند که برای پرده سینما ساخته شده اند.
ساز کوک گروه‌ها در جشنواره موسیقی فجر
موسیقی، آب است؛ گذرا، مواج، آرامش بخش، خروشان. سیراب می کند. موج بر می دارد و تو را همراه می برد. غرقه ات می کند. به خروش می آید و پاشان، نفس بندت می سازد. موسیقی، آب است، نه قلمرو می شناسد، نه مرز. بی صدا به تن خاک می نشیند و به زبان نرم، سنگ را هم مغلوب می کند.